søndag 18. juli 2010

Mymlen strikker kopptuer,men ble fri for garn.

På vår vei tilbake til flyplassen i Ivalo Finland, gjorde vi ett lite stopp på grensa.
Gjennom hele barndommen har vi gjort mang en god handel på de finske butikkene som ligger rett etter grenseovergangen. Spesielt har vi handlet kjøtt, pølser ol.



Her er butikken vi har brukt å handle i.
Denne gangen ble det ikke kjøpt så mye, kun et lite nett med bl.a litt finsk brød,
som er riktig grovt, svart og laget av rug.
Ser du en rein nederst i høyre hjørne. Den var gått da vi kom, bildet har jeg googlet meg fram til på nettet.

Men jeg kom over dette garnet. Liker så godt mangefarvet garn. Fantes i flere forskjellige farvekombinasjoner. Da jeg ikke hadde noen plan med garnkjøpet ble det til at jeg strikket noen kopptuer.
Eller kjøkkenkluter som det kanskje også kalles.


Kjøpte bare to nøster, skulle vel ha tatt med noen flere. Så dersom noen i bloggeverden tilfeldigvis skulle
være på de kanter, så er jeg glad for noen flere nøster.
Her har jeg strikket klutene med en tråd Mandarin Petite og en tråd av det mangefarvede garnet.

1 kommentar:

  1. Ser ut at jeg bare må dra opp på reunion i begynnelsen av aug. Alternativt kan jeg få de gamle klassekammeratenen mine til å ta seg en sving innom finsk Neiden og kjøpe noen nøster hver. Det skulle bli en femti stykker, holder det?

    SvarSlett