lørdag 19. mai 2012

To gode venninner, strikkedukker.


Jeg strikker dukker og dukkeklær så pinnene klirrer.
To nye dukker er blitt til den siste tiden.
Og flere er på vei.
Har også fått bestillinger, så arbeidsløs er jeg ikke.

Lolita til venstre og Elina til høyre.
Lolita skal bo hjemme hos meg.
Elina flytter hjem til barnebarnet mitt sammen
med den aller første dukken jeg strikket,
lille Tida.


Dette er Lille Tida, strikket etter modell av Store Tida.

De ligner veldig på hverandre.
Det er disse to herrene som har skaffet meg arbeid for resten av året, minst.
Arne og Carlos


Elina er navnet, etter forslag fra Store Tida.
Hun har fått en helt ny garderobe, kjoler, skjørt, gensere osv.

Lolita er litt lysere i huden og har svart, slett hår.
Er egentlig en skikkelig pønker, men mangler ringen i nesa.
Og noen klær med dødningehoder.
Det kommer nok.
Fant modellen i boka til Arne og Carlos.
Den egentlige Lolita fra boka, med ring i nesen.

Store Tida ønsker seg slik kjole,
slik at hun er lik dukkene sine.
Det får bli til senere.



3 kommentarer: