søndag 12. juni 2011

My hekler sommerteppe .........



............. og snart gjør jeg også det.

Min søster var innom hos meg for noen dager siden.
Hun hadde med seg sitt siste hekleprosjekt.
Sommerteppe i fine farger.

Mykt, deiligt og luftig blir det.

Nesten som et slikt lufteteppe til baby.

Var kommet ganske langt på det også.
Mønsteret var kjempefint, veldig enkelt å hekle.

La opp en ganske så lang luftmaske snor,
så langt som bredden på teppet.

Hun heklet to staver,
som sammenhekles til en på siste kastet,
så 1 lufmaske, snu med 5 luftmasker.
Tykk heklekrok, tror det var nr 4.

Og slik fortsatte mønsteret,
så langt man har tålmodighet til å hekle.

Hun har heklet 7 rader med hver farge,
det ble nesten et helt nst på disse 7 radene.







Garnet som er brukt er fra Søstrene Grene.

Brukt enkelt blir dette fint og lett.


Nå var det ganske så utplukket i garnhyllen hos Søstrene,
de fargene som var igjen var ikke helt slik jeg hadde tenkt.

Så jeg tok ikke sjansen på å kjøpe noen nst,
og så bare komme et stykke på vei, før de er utsolgt.

Derfor har jeg heklet en liten prøvelapp i Mandarin Petit.
For å teste ut heklefastheten.
Fant ut at jeg må bruke heklekrok nr 3
og ta to luftmasker mellom stavene istedenfor en.
Ellers vil arbeidet stramme seg.

Mange fine farver i Mandarin Petit,
så jeg må tenke litt først.

Fint sommerarbeid, når man koser seg på terrassen.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar