søndag 18. desember 2011

4.søndag i advent.

Utrolig så fort denne førjulstiden har gått.
Nå gleder vi oss skikkelig til juleaften.

Har hatt det travelt disse siste dagene,
har knapt vært innom datamaskinen i det hele tatt.
Kun tatt en titt på yr.no
I redsel for at det skal lave ned med nysnø.
Det er det verste jeg vet om morgenen,
når jeg skal på jobb så tidlig.
At det er kaos på veiene.

Jeg har hatt besøk av mine to nieser og mitt barnebarn i helgen.
Har nettopp jkørt alle jentene tilbake inn til Oslo
 og avlevert de hos sine familier der.
Vi har riktig koset oss sammen denne helgen.

Fått hjelp til å pynte juletreet og
bakt siste porsjon med Berlinerkranser.


Nå er det fjerde lys også tent.

Tida hjelper til med å pynte 
juletreet.

Tida spør sin bestemor om hun er veldig glad i sopp,
" du har så mange sopp " konstanterer hun.
Det er helt sant.

Danske flagg på juletreet har vi alltid hatt.
Min mor er fra Ålborg på Jylland,
så vi har både norske og danske flagg på treet.


" Jeg vil også ha sånn kaninlampe som bestemor har ", sier Tida




Så la vi på juleduker og Tida hjalp til med å støvsuge.


Veldig gammel juleløper som jeg broderte som veldig ung.
Må ha vært for over førti år siden.


Tida er flink med støvsugeren.
Gjorde skikkelig arbeid,
og tok både hele stuen, gangen og kjøkkenet.
Flinke jenta.



Som takk for strevet leste vi i et nytt julehefte.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar