søndag 11. desember 2011

3.søndag i advent.

Nå nærmer det seg selveste juleaften med stormskritt.
Det begynner å se ut som det alltid gjør,
nemlig at det blir litt stress på slutten for å bli ferdig.

Men i dag tenner vi tre lys, og gleder oss over det.


I helgen har jeg tatt fram litt mer av julepynten.
Varierer litt fra år til år,
men det har en tendens til å bli litt mye i rødt her hjemme.
Nissene har fått fri i år. De fleste ihvertfall.

Nå skal jeg jobbe på selveste juleaften,
seinvakt til og med og tidligvakt 1. og 2. dag
Fra kl 07.00
Har meldt meg frivillig til dette,
da ble mange av mine kollegaer glade, og da er jo allting godt.
Det blir fint å få lage til en hyggelig jul for de pasientene
som velger å bli på sykehuset i disse dagene.

Min kjære datter og datterdatter skal reise nordover
til Tromsø og besøke familien sin der i julen.
De gleder seg alle sammen
og det gleder mitt bestemorshjerte også.


Nytt av året er denne glassbollen med lyslenker og kongler.
Jeg elsker lyslenker med stjerner og hjerter
og har flere surret rundt
på dørkarmer og bokhyller i den mørke årstid.
Den hvite metallkrakken er ny nå før jul.
Riktignok ikke en Tolix krakk, men fin likevel.
Har laget en sammenplanting i Catrineholm kjelen.
3 hvite svibler med noen mose dotter og fluesopper.
To julestrømper har jeg hengt opp på peishylla.
De er nok helt tomme ennå.
Nissen kommer nok senere.

Disse har Gunn med bloggen Maganda sydd.

Hun lager veldig mye fint som hun selger på Epla.

Ser dere at det er Mummitrollet
 som løper på dette glasshjertet ?
Han får pynte opp i et av stuevinduene denne julen.

Nå er det bare juletreet som mangler.
Det kommer nok på plass til lille juleaften.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar