torsdag 21. april 2011

Skjærtorsdagspåskebaking.

I dag var det min siste fridag i denne påsken.
Og den som nettopp har begynt, ihvertfall helligdagene.
I morgen, langfredag kl. 15.00 stiller jeg på jobb
 og skal jobbe alle dagene fram til neste helg.

Min lille familie er bortreist, noen i utlandet
og noen nordpå, nærmere bestemt i Tromsø.

Dagene har gått så utrolig fort,
men så har jeg hatt ganske mye å gjøre.
Spesielt med å kose meg med lesestoff,
hekling, baking og rydding.

Det er alltids noe 
å ta seg til med.
Har man ikke arbeid, så lager man seg arbeid.
Det er jeg flink til.

Og i ettermiddag har jeg laget store, seige påskemarengs.
Etter  oppskrift fra Leila Lindholm på recept.nu

Istedenfor sjokolade,
så tilsatte jeg revet skall av tre appelsiner
og gul matfarve.
Store og fine ble de.






Tror de må bli med på jobben i morgen,
der får jeg avsettning på godsakene.
Fint å ha takknemlige prøvespisere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar