torsdag 21. april 2011

Nytt salongbord fra bruktbutikken og jakten på kjøkkenstoler.

Må bare vise fram det " nye " salongbordet
som er ankommet heimen her hos meg.
Fant det på
Askeladden i Sandvika
Det hadde ikke stått der mange dager.
Så det var best å slå til med det samme.

Her er bildet av bordet, der det sto innerst i butikken.

Passet akkurat inn i stua hos meg,
noe smalere enn det forrige, som var fra Ikea.
Og som var i største laget for min stue.

Fine utskjæringer på begge sider.
Og ikke noen hylle under til aviser,
 ukeblader, hekletøy og ikke minst støv.

Hadde dette vært for noen år siden,
så hadde jeg nok malt bordet hvitt,
men jeg skal la det være slik det er,
muligens litt møbelpolish gjør susen.


Her har bordet blitt påskepyntet.





Nå gjenstår jakten på slike gamle kjøkkenstoler.
Vi hadde slike i rødt og
noen i blått i mitt barndomshjem.
De bar jeg til den lokale Fretex for mange år siden,
angret meg etter en stund.
Gikk tilbake, men da var de borte.

Så disse bildene har jeg funnet på Finn.
Tror neppe det er så mange av disse stolene på Loppemarked.
Men kanskje, den som leter, blir kanskje heldig.


Denne lampen husker jeg også.
Hadde vært fin i både min stue og hos min datter.
Noen skulle ha 2000,- for denne på Finn.

Håper å få en slik en for noe mindre.

Så nå er jeg klar for en ny runde på loppemarkeder.
Spennende.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar