onsdag 19. januar 2011

Klippe, lime og hekle verksted

I helgen hadde vi et lite hobby verksted hjemme hos meg.
Det var min datter og lille Tida som sammen med bestemor
har laget pynt med heklekant rundt.
Har brukt tapetrester som vi limte opp på stiv kartong,
eller rettere sagt to tapetbiter limt sammen med
en bit kartong imellom.
Så har vi limt på små foto og pyntet med glitterlim rundt kanten.
Synes det ble ganske så fint.
Jeg klipte ut rundinger med et lite fat som mal.
Tida brukte limstiften og satte de sammen,
før rundingen ble finklippet.
Min datter sto for hull lagingen. Brukte en utstanser
 fra Panduro, med forskjellige størrelser på hullene.

Så heklet jeg en kant rundt med bommullsgarn.
Tida klipte til bilder hun likte og limte på.
Nå har vi flere som er ferdige,
de venter på bilder som skal limes på.
Hadde noen biter  ekte PIP tapet liggende, synes det gjorde susen.
Det finnes jo så mye fint papir, så vi skal nok lage flere.
Kanskje et stort hjerte til Valentine Dagen,
heklet med rød kant rundt.
Så kan man skrive en liten hilsen bak.
Eller noe fint til påske som man kan sende
en påskehilsen på.
Mange muligheter.

5 kommentarer:

  1. De ble kjempe fine! Artig med samarbeids prosjekter.
    Klem fra Igi

    SvarSlett
  2. Heisann!
    Så fine de ble!Fin blogg også, jeg følger med videre:)

    SvarSlett
  3. De var jo bare kjempefine. Slike har jeg også lyst til å lage. Kan bli fine med bilder i svart/hvitt også. Har dere funnet på det selv?

    SvarSlett
  4. Så smart og kreativt...:O)
    Veldig flotte!

    klem

    SvarSlett