fredag 19. november 2010

Møte i KKK - Kreative Kvinners Klubb

I går kveld avholdt vi møte i KKK, dvs Kreative Kvinners Klubb.
Vi er noen damer fra arbeidsplassen,
som kommer sammen en kveld, sånn cirka hver 6 uke.
Noen ganger kommer det noen få, andre ganger er vi flere.
Da hygger vi oss, praten går for fullt,
vi drikker kaffe og koser oss med litt god mat.
Serveringen skal ikke være det viktisgste,
men i all enkelthet.
Vi har jo tross alt vært på jobb på dagen fra 07.00,
så noen av oss er nok litt slitne.
Kjempekoselig tiltak er dette.
Ja, også har vi med hvert vårt håndarbeid.
For min del blir det ikke gjort så mye,  
men jeg klarer da å få heklet noen rader på et teppe.
Tiden flyr fort i godt selskap.

Helene har vært en flittig strikker.
Denne genseren og en lignende i rosa farver har hun strikket.
Helt utrolig fint og nøye arbeid,
nå broderer hun øyne på traktoren.
Gråtassgenser etter traktoren Gråtass.

Mette hekler på jakke til dåpskjolen til sitt lille barnebarn Julie.
Et nydelig arbeid som skal gå i arv til barna i familien.

Og jeg da, Mymlen hekler på mine tepper.
Dette skal bli et teppe til senga til mitt barnebarn Tida.

Denne gangen var vi hjemme hos Helene,
og vi var bare 3 som kunne komme.
Helene vartet opp med Peppes Pizza og hjemmelagde kanelsnurrer.
Vi var så sultne at alt gikk ned på høikant.


Neste gang er det min tur til å holde møte i KKK.
Men det blir nok ut på nyåret, vi er travle damer.
Jeg gleder meg.

1 kommentar:

  1. Hei!
    Så hyggelig med kreative møter, og så hyggelig med kommentar hos meg! Ja, strikkede julekuler var en smart oppfinnelse, og jeg satser på at jeg i hvert fall får strikket noen før jule - kasnkje i julegave?

    Ønsker deg en fin helg!

    Cathrine :-)

    SvarSlett