søndag 14. november 2010

Nytt hekleteppe og noen småkaker med farvet sukker

I dag har jeg gjort ferdig det siste hekleteppet i denne omgang.
Må nok hekle flere, men det skal bli til neste år.

Må si meg godt fornøyd med disse.

Ellers har jeg bakt noen små mørdeigskaker i dag.
Har fått en pose farvet sukker fra Spania,
 tenkte jeg måtte finne bruk for det.
Hva i alle verden bruker man lilla  fiken sukker til ?

En helt enkel oppskrift :

Jeg kjørte 5 dl hvetemel, 1 dl sukker,
2 ts van sukker og 200 gr kaldt smør i hurtigmikseren.
Knadde det godt sammen, trillet deigen til en pølse
på ca 4 cm i diameter og satt den kaldt noen timer.
Trillet den i sukker og skar i skiver, strødde mer sukker
på og stekte på 175 gr i 12 min.

De så ikke så fine ut med lilla og orange sukker på,
men de smakte godt.
Fiken smaken kjente ikke jeg.



Eller orange sukker ?
Ikke engang jule farvet i rødt eller grønt.


Jule plastbokser fra Søstrene Grene til 13,- stk
Disse kan jo bli fine matbokser til lille snuppa,
så kan nissen bli med i barnehagen i desember.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar