fredag 30. september 2011

Tussi Puta

For mange år siden hadde vi en katt som het
Sirikit Adele.
Gosh for et navn, tenker jeg i dag.
Men hun ble nå kalt for Tussi.
Denne fornemme damen er vandret til
de evige jaktmarker for flere år siden,
og vi har ikke skaffet oss flere katter etter henne.

Rasen var Oriental.

Ihvertfall broderte min datter et korsstingsbroderi med
bilde av denne kattefrøkna, og det var i 1991, altså 20 år siden.
Da var hun 12 år gammel og Tussi 2 år.

Dette broderiet har jeg nå hentet fram fra skapet,
vasket og montert på nytt.

Sammen med et fint stoff fra Tilda kolleksjonen.
Da ble det ikke så aller verst.
I allefall et fint minne om en for meg søt og god katt.

Andre i familien mener at hun var et skikkelig troll.
Hun angrep alle som kom på besøk, inkludert små barn.

Husker jeg hadde en frier på besøk,
han måtte sitte med slagstøvler på seg,
da hun hugg tak i leggen hans.
Så ikke mer til den herremannen.

Det var bare matmor og min datter som
var akseptert i hennes verden,
og oss forsvarte hun med alle midler.
Ingen inntrengere i vårt hus.
Det blir ikke mange
 fine pokaler og sløyfer på katteutstillinger,
når man angriper dommeren.

Men nå kan hun kose seg i sofaen,
denne gangen som katt på pute.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar