torsdag 29. september 2011

Ja, sofaen er full av puter.

Jeg har brukt den regnfulle sommeren
til bl.a. å sy en haug med puter.

Disse to putene er busdagsgaver til
to damer i familien.

Med hver sin bokstav applikert på.
Ja ble det tilsammen, og det er jo flott.

Stoffet er to gamle dynetrekk fra loppemarked,
gjenbruk på sitt beste.

Skikkelig 70 talls Retro stil.

Morsomt at de falt i smak.

Til min søster Jorunn.


Til Anne, svigerinnen.

Sofaen er fylt til randen med retro puter,
som venter på julemessa,
hvis de ikke blir solgt innen den tid.
Jeg syr og min datter overtar for å prøve å få solgt.

Noen er allerede blitt gitt bort som gaver,
så butikken har ikke blitt så veldig innbringende.

Jeg sydde på to heklete brede bånd jeg fant i skapet,
heklet for minst tyve år siden.
Først nå fant jeg bruk for de.

Heklet mye i min ungdom, med heklekrok 0,75 og sytråd.

Denne grønnblomstrete puta fikk
ensfarget orange bakside,
men med en liten heklekant nederst.
Det ble veldig bra, men den eneste puta
som fikk dette lille ekstra.






1 kommentar:

  1. Putesøm,ja!Jeg hadde så mye stoff at jeg først sydde et ENORMT skjørt!(kom på Norge Rundt med den saken for 14 år siden!!!)Etterpå blei det dynetrekk...men,lageret er IKKE mindre!Hm... Ha en flott fredag!S-hilsen

    SvarSlett