fredag 6. mai 2011

DIY Nøkkelhanker.

Jeg har heklet noen nøkkelhanker ,
brukte noen små nøster  
fra et lite restelager av Muskat bommullsgarn.

La opp 71 masker, begynte i den andre lm fra heklekroken.
Viktig å ikke legge opp for stramt,
da vil arbeidet bøye seg på oppleggssiden.

Heklet 70 fastmasker, 6 omg.





Klipte til noen fine stoffremser,
som jeg strøk og brettet i tre,
passende til bredden på heklearbeidet.



Sydde så disse på den ene halvdelen av heklingen,
stoffbiten må være litt mindre enn halvdelen.
Sydde på med sikk sakk søm.
Man kan sikkert også bruke fine bånd
istedenfor stoffremser.


Tredde en nøkkelring inn på remsen.



Og heklet to sider mot hverandre
med fastmasker, hele veien rundt.
To masker i hjørnene.


Vips, så har du en fin nøkkelhank.
For meg som har det store problemet,
at jeg aldri finner nøklene mine i veska,
så håper jeg de er lettere å se,
når de henger på en slik fargerik hank.

Det er ikke få ganger jeg i fortvilelse sinne,
har tømt hele veska ut på trappa,
på leting etter nøkler.


10 kommentarer:

  1. Så god ide. De var kjempefine!

    God helg!

    SvarSlett
  2. Hei, så fine de var da...du må jo bare reise til 13 butikken, det er så fint der. den ligger i Tønsberg ved sykehuset.

    SvarSlett
  3. Så fine! Slike nå jeg prøve å lage. Takk for at du legger ut DIY!
    Klem

    SvarSlett
  4. Hvor er det smart, tak for vejledning, det må prøves!

    SvarSlett
  5. Hvor er de søde, må jeg straks prøve, så kan man jo variere alt efter hvem modtager er.... Tak for ide

    SvarSlett
  6. Så fine! Takk for oppskrift:)

    SvarSlett
  7. That is very pretty, thank you for showing how you make them!
    KATRIN W.

    SvarSlett
  8. Hei :-)
    Takk for oppskrift, har fått hekla meg en slik i kveld :-)
    Sjekk bloggen min, har linka til deg :-)

    SvarSlett
  9. cute:)....and not too complicated:))... definitely a project I can get behind:)))....
    hugs:))...
    M

    SvarSlett