søndag 4. mars 2012

Pc og Tv trøbbel, lang bloggepause.

Nå er jeg tilbake etter en mnd bloggepause.
Min pc har kranglet med meg det siste halvåret.
Det har tatt veldig lang tid å få laget et innlegg
og den siste mnd har jeg knapt kunnet
være på den i fem min,
 før den slo seg av av seg selv.
Vifta gikk for fullt og pc  var så varm at jeg var redd
den skulle ta fyr.
Jeg nådde ikke å laste opp et eneste bilde før den var slått av.
Det var til å gråte over, jeg som likte og
liker så godt å blogge selv,
og ikke minst holde kontakten med alle dere der ute.

Dro så på min lokale elektriske butikk for gode råd.
Der sa en kjekk ung mann at pc burde vært innlagt til innvendig
støvtørking minst to ganger årlig.
Det har nå aldri jeg hørt om, dumme meg.
Betalt flere tusen for pc support hadde jeg også
gjort uten å benytte meg av det.
Og nå var denne support tiden gått ut,
 men han kunne selge meg en ny periode for 3500,-
Da kan jeg jo heller kjøpe meg en ny pc, svarte jeg.
Dermed kjøpte jeg meg en minnepenn og
gikk hjem og klarte å få alle bilder og dokumenter over på de,
dersom pc skulle avgå totalt ved døden.

Det har den ikke gjort, for jeg fikk gitt den litt førstehjelp
i form av en flaske luft, som jeg blåste inn på vifta på pc.
Det hjalp utrolig godt, nå er den nesten som ny igjen.
Hetetoktene den hadde er også borte,
jeg kan til og med lage et helt innlegg uten ti pauser.

Ikke nok med det, samtidig takket min gamle kasse tv for seg.
Den hadde også skranglet den siste tiden.
Men der hjalp det ikke med noe førstehjelp.
Glad var jeg egentlig, for da kunne jeg kjøpe meg en ny tv.
Flatskjerm denne gangen.

Min gamle kasse tv tok nesten halve stuen.
En meter i dybde og kjempetung.
To mennesker klarte så vidt å løfte den
ned fra Tv bordet.
Så tung var den.


Ny flatskjerm i hus, en fornøyelse å se på.
Med Blue - Ray spiller til.
Hva det nå er.


Flaska med luft under trykk som ga pc litt førstehjelp.
Så får jeg utsatt kjøp av ny pc en stund til, håper jeg.


Det jeg ser nå er at jeg trenger et ordntlig kamera.
Nå er alle bildene mine tatt med mobilen,
og jeg ser virkelig at det innimellom er
noen med veldig dårlig kvalitet.
Det får bli neste punkt på handlelista.
Sikkert mye morro med et skikkelig godt kamera.
Men enn så lenge, nå er jeg tilbake og
bloggelysten har tatt seg opp igjen.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar