fredag 18. november 2011

Julemessa på Bærum Sykehus.


For andre gang deltok jeg på
Julemessa på Bærum Sykehus.
Vi var noen kollegaer som sammen møtte opp kl 06.00
om morgenen den 15 nov.
Bilene var fullstappet med årets produksjon av varer til messa.
Med stor entusiasme rigget vi oss til med
et stort utvalg av hjemmeproduserte varer.
Og med matpakke og kaffe på termos.

Trette som vi var.

Måtte jo fange opp de første potensielle kundene
 som skulle på jobb kl 07.00

Heldigvis hadde min eldste niese Elise
 tilbudt  å hjelpe sin tante med salget.
Hun kom dagen før og hjalp til med å pakke varer i bilen.
Og så hadde hun ansvaret for pengeskrinet.
Det var desverre ikke den store jobben,
da det for min del ikke var det helt store salget.

Jeg trøster meg med at mine
 varer kanskje ikke var helt i målgruppen
for de som er innlagt på sykehus,
 da det var flest eldre mennesker.


Retro puter og babytepper.
Kleshengere med hekla trekk på,
kjøkkenkluter, kjeleunderlag og barneluer.

Juleputer i rødt.
Kanskje helt feil,
da det er naturfarger og minimalisme
som gjelder nå for tiden ?


Mummimamma overvåker det hele.



Diverse småheklerier.
Det som solgte godt var
hjemmestrikkete sokker og votter bl.a.

Mine kollegaer hadde med seg enorme
 mengder med hjemmestrikkete varer.


Tove har strikket de nydeligste strømper med hullmønster.
Måtte kjøpe et par av henne, i rosa til lille Tida.

Strikka sjal til småpiker, ja til damer også.
Veldig fine.
Hjertesokker er fine i støvler,
når de stikker litt opp og mønstret viser.
Linda har også vært veldig produktiv dette året.
Et helt tørkestativ med forskjellige strikkete varer til små og store.

Til og med til dukken.
Hun hadde også kjøkken kluter.
Pannebånd/ørevarmere kommer godt med til vinteren.

Grytekluter i dobbel strikk.

Restegarnsvotter i spreke farger.

Da var årets julemesse over, nå må jeg i tenkeboksen.

Hvilket vareutvalg er det smart å satse på til neste år ?
Men så handler det jo også om hva man liker best å gjøre,
uten tanke på om hva som selger eller ikke selger.
Vet bare at hele min famile er mettet med retroputer,
det er snart ikke plass til oss selv i sofaen.
Men jeg elsker jo å sy, spesielt nå som jeg er blitt bestevenn med symaskinen.
















2 kommentarer:

  1. Mykje fint på messa - både av dine og andre sine varer!
    Ikkje alltid så godt å vite kva som går, nei. Har ikkje våga meg på å vere med på messe enno...
    God helg!

    SvarSlett
  2. Jeg skulle ha vært der, da hadde du fått sett sving på salget.

    SvarSlett