mandag 15. august 2011

Et berg av puter fra Putefabrikken.



Det er så morro å sy på symaskin,
spesielt rette sømmer.
Det er det jeg får til å gjøre.
Så bruker jeg skjærekniven
 og skjærematta med linjalen.
Da går det hele som en drøm.

Er kommet helt ut av tellinga over
hvor mange puter jeg har laget i løpet av sommeren.

Her er noen flere.
Denne gangen er de i de samme fargetonene
rosa, gult og grønt som hovedfarver.
Skikkelige sommerputer.




Noen puter har 5 x 5 ruter og er 50 cm x 50 cm

Andre , som denne er på 6 x 6 ruter
65 cm x 65 cm

Alle rutene er skjært  12 cm x 12 cm
med en rullekniv.

Innerputene er fra Ikea









Mesteparten av stoffene er gamle dynetrekk
fra loppemarkeder, men også noen nye fra Panduro.

Så har jeg funnet ut at det er smart å
å sy baksiden av
laken fra Kid Interiør,
 istedenfor å kjøpe stoff i metervis.

Jeg har brukt glatte bommullslaken i
rosa, gul, blå og lys grønn.
Halv pris til og med.

4 kommentarer:

  1. De er jo bare så søte da, så rett og pen søm, klarer til og med å få skjeve sømmer ved bruk av skjærematte og rullekniv jeg...da kan du tenke deg selv;))

    SvarSlett
  2. Så mange flotte puter!
    Så effektiv og flink du er!
    Klem

    SvarSlett
  3. så fine :) du er kjempe flink

    SvarSlett
  4. For ein produksjon då! Sååå fine både i fargar og utførsel. Flink er du!

    Eg vil berre sei tusen takk for den nydelege puta du sendte meg. Verkeleg veldig overraskande og den var jo berre nydeleg! Har slete med å lasta opp bilder på bloggen min men i dag gjekk det så du får ta deg ein tur innom "MARIHØNO" i dag...

    Klem frå Marian

    SvarSlett